Maître André


Maître André vervaardigt ambachtelijk bladerdeeg sinds 1986. Deze familietraditie van kwaliteit en vakmanschap dragen ze hoog in het vaandel. En hoewel Maître André over de jaren heen een mooie naamsbekendheid heeft opgebouwd, was de strategie en visuele identiteit niet meer helemaal up-to-date. Met Studio Piñata gingen we aan de slag door het merk in haar totaliteit te analyseren en vervolgens een strategie en brand identity op te bouwen die in lijn ligt met de bedrijfsdoelstellingen.

Rebranding


AANPAK

Aan de hand van een diepgaande audit werden de oorspronkelijke waarden en strategische visie van Maître André in kaart gebracht. Ook werd onderzoek gedaan naar de doelgroep, sector en concurrenten. We bundelden alle bevindingen, opportuniteiten en bedreigingen en gebruikten dit als basis om een frisse en hedendaagse merkstrategie voor Maître André te bepalen.



Maître André vervaardigt ambachtelijk bladerdeeg sinds 1986. Deze familietraditie van kwaliteit en vakmanschap dragen ze hoog in het vaandel. En hoewel Maître André over de jaren heen een mooie naamsbekendheid heeft opgebouwd, was de strategie en visuele identiteit niet meer helemaal up-to-date. Met Studio Piñata gingen we aan de slag door het merk in haar totaliteit te analyseren en vervolgens een strategie en brand identity op te bouwen die in lijn ligt met de bedrijfsdoelstellingen.



Om ervoor te zorgen dat de kwaliteit van het product ook in de visuele presentatie van het merk naar voor kwam, mocht Studio Piñata een volledig nieuwe branding ontwerpen. We ontwikkelden hiervoor praktische elementen waaronder het nieuwe logo, bepaalden het kleurgebruik en tone-of-voice en kozen een sterke, nieuwe baseline.



Met de herwerkte branding gingen we aan de slag om het merk te activeren. De stijl werd doorgetrokken in een volledig nieuwe website en al het drukwerk, waaronder brochures, visitekaarten en verpakking. Ook de productshots en sfeerbeelden voor op de website, social media kanalen en brochures mochten wij voor onze rekening nemen.


Wil jij een gratis marketingaudit?

Aarzel dan zeker niet en neem vrijblijvend contact met ons op.